26 Οκτωβρίου

Η ανάγνωση είναι επομένως την Παρασκευή, την 10η Νοεμβρίου στις 8 η ώρα, την ακριβή ώρα της άφιξής μου στο Μόναχο θα σου την γράψω αύριο, γράψε μου, σε παρακαλώ, επίσης πότε θα φθάσεις εσύ και πού θα μείνεις. Η ανάγνωση έχει καθοριστεί τώρα οριστικά, αλλά υπάρχει ακόμα ένα πολύ μικρό προβληματάκι (ανεξαρτήτως εμού), αλλά ίσως υφίσταται μόνο για τα δικά μου τα υπεραγχώδη τα μάτια και δεν θα μεγαλώσει να γίνει πρόβλημα. Το ότι εσύ τώρα παρακολουθείς τακτικά έναν κύκλο διαλέξεων, μου φαίνεται πραγματικά υπερβολικό. Και μάλιστα διαλέξεις για τον Στρίντμπεργκ! Εμείς είμαστε δικοί του σύγχρονοι και απόγονοι. Μόνο τα μάτια να κλείσουμε και το ίδιο μας το αίμα δίνει διαλέξεις για τον Στρίντμπεργκ. Παρ' όλ' αυτά, γράφε μου πού και πού μια λέξη για τις διαλέξεις, αν πράγματι πας.

Φραντς Κάφκα, επιστολή στην Φελίτσε Μπάουερ, 26 Οκτωβρίου 1916