25 Μαρτίου

Πολυαγαπημένη Φ., στην τελευταία επιστολή σου (πόση ώρα τώρα κάθομαι σιωπηλά μ' αυτές τις λέξεις και εύχομαι να σε είχα εδώ!) εμφανίζεται μία πρόταση, η οποία μου είναι αρκετά ξεκάθαρη απ' όλες τις πλευρές αυτό καιρό τώρα δεν υπήρχε. Πρόκειται για τους φόβους που έχεις λόγω μίας συμβίωσης μαζί μου. Δεν πιστεύεις ή ίσως αμφιβάλλεις μόνο ή θέλεις ίσως μόνο να μάθεις την δική μου γνώμη για το κατά πόσο θα βρεις σε εμένα τη στήριξη που οπωσδήποτε χρειάζεσαι. Ευθέως δεν μπορώ να απαντήσω τίποτε σ' αυτό. Ίσως είμαι και εγώ αυτή την στιγμή πάρα πολύ κουρασμένος (περίμενα το τηλεγράφημά σου μέχρι τις 5 η ώρα το απόγευμα. Γιατί; Και την επιστολή μάλιστα την περίμενα 24 ώρες παρά την υπόσχεσή σου. Γιατί;) και βαθιά κάτω από την κούραση πάρα πολύ ευτυχισμένος για την επιστολή σου.

Φραντς Κάφκα, επιστολή στην Φελίτσε Μπάουερ, 25 Μαρτίου 1914